.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزیده سرمقاله روزنامه های امروز


جمهوری اسلامی
«ناتو فروپاشی از درون» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است كه در آن می‌خوانید:
ژنرال «ریك هیلیر» رئیس سابق ستاد نیروهای مسلح كانادا از ابعاد وسیع اختلافات درونی ناتو پیرامون بحران افغانستان پرده برداشت و خاطرنشان ساخت كه جنگ افغانستان سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) را به « جسدی متعفن » تبدیل كرده و احیای آن غیرممكن است.
مواضع سراسر گلایه و اعتراض رئیس سابق نیروهای مسلح كانادا بازگو كننده دیدگاه « اوتاوا » در قبال جنگ بی پایان است كه هیچگونه چشم انداز روشنی درباره آینده اش وجود ندارد و هر روزه قربانیان جدیدی را به كام خود می‌كشاند.


اعتماد
«ادامه بازداشت موقت دستگیرشدگان قانونی نیست» عنوان یادداشت روز روزنامه اعتماد به قلم صالح نیکبخت است كه در آن می‌خوانید:
توقیف احتیاطی یا قرار بازداشت موقت مهمترین تامینی است که قضات رسیدگی کننده به اتهامات کیفری افراد صادر می‌کنند و در مواد 32 و 35 قانون آیین دادرسی در دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری ( آ- د- ک) حسب مورد جواز یا لزوم صدور آن قید شده است.گرچه صدور این قرار در مواردی ضروری است و می‌تواند برای تامین حقوق مردم و ایجاد آرامش جامعه موثر باشد، با این حال استفاده بی مورد و تکرار و تداوم آن و به ویژه استفاده از این قرار یا تمدید آن بدون رعایت ضوابط قانونی از جمله مواردی است که برای منافع عمومی جامعه زیان آور است و می‌تواند نظام قضایی کشور ما را بیش از پیش در معرض انتقاد حقوقدانان و جامعه شناسان قرار دهد. به همین جهت و با لحاظ اهمیت فوق العاده آن همواره قرار بازداشت مورد بحث حقوقدانان قرار گرفته و از دیرباز در قوانین و مقررات شکلی کشورهای مختلف مطرح شده و کوشش می‌شود ضمن محدود کردن دامنه اعمال مدت قرار بازداشت، صدور آن تحت شرایط و ضوابط معین و دقیق تری قرار گیرد و در همان موارد محدود و موقت هم حق اعتراض متهم و وکیل او به صدور قرار بازداشت و تمدید آن مدنظر قرار گیرد و حق او تامین شود. طبق ماده 32 فوق الذکر؛ «در موارد زیر هرگاه قرائن و امارات موجود دلالت بر توجه اتهام به متهم کند، صدور قرار بازداشت موقت جایز است؛ الف - جرائمی که مجازات قانونی آن اعدام، رجم، صلب و قطع عضو باشد.


رسالت
«نقدی بر بیانیه مجمع روحانیون مبارز» عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم محمد کاظم انبارلویی است كه در آن می‌خوانید:
مجمع روحانیون مبارز با انتشار بیانیه ای مفصل نسبت به تخریب برخی شخصیت های سیاسی از جمله جناب حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی خوئینی ها اعتراض کرد. مجمع خطاب به دادستان و ریاست قوه قضائیه نوشت: «چرا مدعی العموم در مقابل گستاخی ها واکنش نشان نمی‌دهد» طی روزهای اخیر برخی سایت های خبری نقد حجت الاسلام و المسلمین آقای خوئینی ها را در دستور کار خود داشتند.


آفتاب یزد
«كمتر از رسانه‌های استكباری!» عنوان سرمقاله روزنامه آفتاب یزد است كه در آن می‌خوانید:
چندی قبل، محمود احمدی‌نژاد به انتقاد از رسانه‌های غربی پرداخت زیرا به اعتقاد او، آنقدر بر یك موضع باطل پافشاری می‌كنند تا آن را حق جلوه دهند. از سخنان احمدی نژاد اینگونه برداشت می‌شد كه به اعتقاد او، این پافشاری‌ها چندان بی‌تاثیر هم نبوده و مثلاً تشكیل دولت صهیونیستی در منطقه، بی‌ارتباط با اقدامات همین رسانه‌ها نبوده است. البته او مشخص نكرد كه اگر رسانه‌های بزرگ دنیا را ترویج دهنده دروغ و عامل پیگیری سیاست‌های استكباری می‌داند، چرا خود او به استفاده حداكثری از این رسانه‌ها، اصرار دارد؟ آیا او گمان می‌كند برنامه‌ریزان آن رسانه‌ها، فریب می‌خورند و برخلاف فلسفه تاسیس خود، به راحتی امكانات خویش را در اختیار كسی می‌گذارند كه سیاست‌های استكبار را ا‌فشا می‌كند؟ می‌توان گفت اصرار احمدی‌نژاد بر حضور در برخی مجامع، اذعان عملی او به اثرگذاری این رسانه‌هاست كه بدون تردید از عملكرد حرفه‌ای آنها نشات گرفته است. در این سوی ماجرا، در كشور خودمان رسانه‌هایی حضور دارند كه به صورت افراطی، به ترویج دیدگاه‌ها، اخبار و ادعاهای احمدی نژاد و همكاران او مشغولند و برای اثبات شیفتگی خویش به رئیس دولت دهم، هر نوع هتاكی به رقبای او ـ كه عموما از پیشكسوتان انقلاب هستند ـ را مجاز می‌شمارند.


حیات نو
«راست‌قامتان جاودانه ‌تاریخ» عنوان یادداشت روز روزنامه حیات نو به قلم حمید قزوینی است كه در آن می‌خوانید:
روز گذشته عده‌اى که خبرگزارى‌هاى حامى دولت آنها را مردم مى‌خوانند، به یادگار شهید بهشتى در نمایشگاه مطبوعات حمله و او را مضروب کردند. دو روز قبل از آن همین افراد- که مردم خوانده مى‌شدند- با مهدى کروبى شبیه به همین معامله را انجام دادند. اعضاى بیت حضرت امام(ره) و یادگار ایشان نیز از طرف مطبوعات حامى دولت مورد هتک‌حرمت قرار گرفته و نواخته مى‌شوند. در همین جراید یاران و نزدیکان امام مورد هتک و اهانت قرار مى‌گیرند. میرحسین موسوی، نخست‌وزیر حساس‌ترین دوران 30 سال گذشته و یکى از مورد اعتمادترین مسئولان نزد حضرت امام و سید محمد خاتمى درراهپیمایى روز قدس مورد حمله همین افراد قرار مى‌گیرند. داستان‌هاشمى رفسنجانى و آنچه بر او رفت نیز بى‌نیاز از توضیح است.همه این اتفاقات اگر زیر عنوان رقابت و منازعه حزبى و سیاسى طبقه‌بندى مى‌شد، شاید به نوعى قابل درک و فهم بود.


دنیای اقتصاد
«در حاشیه مجادله مركز آمار و بانك مركزی مهم این است كه آمار صحیح باشد» عنوان سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد به قلم محمد صادق جنان صفت است كه در آن می‌خوانید:
تشكیك در درستی آمارهای ارائه شده از سوی بانك مركزی برای نخستین بار در سال 1386 و توسط وزیر سابق صنایع و معادن انجام شد.
وی آمار ارایه شده از سوی بانك مركزی درباره رشد پایین صنعت و معدن را غیرواقعی دانست و گفت كه این نهاد غیردقیق است. اصرار بانك مركزی بر درستی آمارها و انكار دولت به این جا كشیده شد كه بهتر است آمار شاخص‌های كلان اقتصادی مثل نرخ تورم، نقدینگی، رشد اقتصادی و ... توسط مركز آمار ایران تولید شود.


مردم سالاری
«برخورد فیزیکی با مخالفان دولت» عنوان یاداشت روز روزنامه مردم سالاری به قلم عماد برقعی است كه در آن می‌خوانید:
حرکات تندروهای سیاسی این روزها علاوه بر تخریب چهره ها و همراهان قدیمی انقلاب وارد فاز جدیدی نیز شده است. گروه های تندرو این روزها پس از آن که نتوانسته اند با ابزار گفت وگو و منطق راهی در پیشبرد اهداف خویش بیابند، پیگیری منافعشان در حذف نیروهای منتقد را به فاز درگیری های فیزیکی کشیده اند. حمله به سید محمد خاتمی در راهپیمایی روز قدس و تهاجم به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات نشانه هایی از این فاز جدید برخورد با مخالفان است.


سرمایه
«عوامل رشد قاچاق سوخت» عنوان سرمقاله روزنامه سرمایه به قلم موید حسینی صدر است كه در آن می‌خوانید:
قاچاق بنزین و گازوئیل به خارج از کشور واقعیت تلخی است که باید از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گیرد. بیکاری مرزنشینان و سود بالای قاچاق دو عامل اصلی در این زمینه هستند و امروز در حالی که افزایش قیمت حامل های انرژیاز مسیر لایحه تحول اقتصادی در حال تحقق است باید برای توسعه، عمران و اشتغال زایی در مناطق مرزی نیز فکری کرد. هرچند آمار ارائه شده توسط مسوولان مختلف دولتی در زمینه کمیت قاچاق بنزین و گازوئیل متفاوت و گاه متناقض است ولی همه وجود آن را تایید می‌کنند و این ضرورت اتخاذ تدبیری سریع و موثر را آشکار می‌کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.